28. toukokuuta 2020

Oppimistehtävä #4c

Sosiaalisen median käyttö tulevaisuudessa avaa mielestäni monia ovia. Mitä enemmän ihmiset jakavat mediassa yrityksestään, harrastuksistaan ja mielenkiinnon kohteistaan, sitä enemmän saadaan ihmisiä tietoisuuteen. Olen monasti jo kohdannut sellaisia tilanteita oman harrastukseni pohjalta että henkilö ei ole koskaan kuullutkaan lajista mutta on nähnyt sosiaalisessa mediassa aiheesta juttua ja nyt haluaisi kokeilla. Kokeilun jälkeen usein meillä on uusi harrastaja piireissä joka edesauttaa jokaista harrastajaa tuomalla lisää näkyvyyttä ja mahdollisuuksia laajentaa toimintaa.

Toki sosiaalisessa mediassa on myös riskinsä koska ne ovat aina jonkun hallinnoimia ja jos olet ilmoittanut olevasi jossain paikassa töissä tai sinut tunnetaan julkisuudesta, on aina erittäin tärkeää muistaa että edustat firmaa myös töiden ulkopuolella. Monesti olen huomannut törkeää somekäyttäytymistä jota yritetään jälkeenpäin peitellä ja hyssytellä koska oma firma on ottanut mediasta takapakkia tai saanut erilaista imagoa mitä on koitettu tavoittaa.

Nykyään yritysten some markkinointi on mielestäni kohentunut huomattavasti. Julkaisuja mietitään, niitä suunnitellaan ja toteutetaan harkitusti. Usein firmoissa on yksi tai useampi sosiaalisen median ja median koordinoija joka hoitaa kyseisen yrityksen julkisivun mediassa. Mielestäni tämä on fiksuin tapa, sillä silloin julkaisut ovat yhteneväisiä ja selkeitä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti